tisdag 25 november 2008

Terva Onarouz

Fick detta mail av min vän Marie som är en eldsjäl som brinner för Marockos hemslösa barn. Jag uppmanar er att stödja hennes projekt som hon arbetat på länge och lagt ner sin själ i. Jag kan personligen gå i god för att det är ett pålitligt projekt och uppmanar er att hjälpa henne med spridning eller ekonomiskt!

Jag har nyligen startat upp ett projekt med barnhemmet La Crêche i Marocko, som har 80 barn i åldrarna 0-5 år. Barnhemmet är statligt och beläget på l’Hôpital Hassan II i Agadir. De flesta av barnen är övergivna direkt efter födseln. De får mer kläder och leksaker än de har behov av men lider av ett ständigt underskott av mat till barnen. Jag har det senaste året försökt hjälpa dem privat under mina resor till Marocko, men mitt bidrag är som en droppe i havet till de 80 barnen.
Därför har jag nu startat en insamling i Sverige för att kunna ha med mig ordenligt med mat till barnen. Första genomförandet av projektet infaller under en resa 4-11 december 2008. dvs SNART!

Då det är ett litet, nystartat projekt betyder varje bidrag oerhört mycket!
Vi har obefintliga administrativa kostnader, varje krona går oavkortat till barnen.

Vill någon av er bidra är det jätteroligt, men ni behöver absolut inte be om ursäkt om ni av någon anledning väljer att inte göra det.
Vad jag behöver hjälp med är spridningen. Alla som tror på projektet och litar på mig - snälla hjälp mig sprida det! Detta första genomförande som kommer ligga till grund för vår framtida verksamhet, möjligheter till 90-konto osv.

Hemsidan: http://www.barnavhopp.com

Inga kommentarer: